lördag 1 mars 2008

Shopping och hall-bilder!

Idag har maken och jag strosat omkring på stan. Det blev lite shoppande trots allt. Vi köpte ett nytt överkast i vitt, lite kläder och en gummimatta till entrén i tvättstugan. Mycket praktisk eftersom den kan spolas av och göras rent. Den är också svart, vilket passar till vårt schackrutiga golv.

Idag har vi också satt upp en gammal spegel som jag är väldigt förtjust i. Den har jag ärvt från min farmor och farfar. Den har stått ett i garaget ett tag eftersom jag inte har vetat var den skulle hänga. Nu har den i alla fall kommit upp i hallen och jag är mycket nöjd. Tänkte passa på och visa lite bilder så att ni ser hur vår hall ser ut. Byrån är ett loppisfynd för 10 kronor som maken har fixat.



Under trappan har vi byggt en bänk i pärlspont. Bänken utgör även förvaring för skor.

Välkommen!

Kisen i fönstret är väldens sötaste, men slöaste katt "Embla". Det gamla skåpet till höger används som klädhängare för gäster så att ingen hatthylla behövs. Lampan i taket är ett loppisfynd. Bordet och stolen har min gammel-farfar snickrat. Lampan på bordet är från gamla lampfabriken i Karlskrona.



Ljusschacktet i taket upp mot övervåningen. Schaktet består av tjockt limmat glas och är så starkt att man kan köra en bil på glaset. Genom ljusschaktet syns utgången till vår balkong.

Nu är det dags att sätta upp hissgardinerna från Syster Lycklig. I kväll blir det melodifestival och pizza med våra kära grannar S och M.

Ha en trevlig fortsatt helg!

Kram Jessica

2 kommentarer:

Familjen Cullefors sa...

Tack D!! Vi tycker oxå såklart att vi har världens sötaste unge, men ni har helt klart världens finaste hus..:-) Sååå fina bilder! Hoppas på en lika underhållande mellokväll som sist;-) Ha d gott! KRAM

IKT i min vardag sa...

Hej! Hittade nyss hit för första gången och har nu kolat igenom don blogg. Vilken underbar hall ni har, perfekt med förvaringen därunder trappen och vilka vackra dörrar!

Brudbuketten...åhhhhh vilken drömbukett! Så vacker, förstår att du var väldigt nöjd!

Trevlig helg!/Linda