torsdag 22 januari 2009

Min passioner på loppis!

När man är på loppis så spanar man alltid efter olika härliga fynd. Men jag tror att alla har någonting som man alltid kollar lite extra efter. Vad gäller mig själv så har jag två passioner. Jag spanar alltid efter pedistaler, som man såklart kan måla vita, samt olika saker som man kan använda som blomkrukor. Det kan tex. vara en gammal potta, smörbytta, gryta i emalj eller något annat lite kul och annorlunda.

Vad gäller min passion av pedistaler så gillar jag dem helt enkelt för att de är så lättplacerade och vackra. Det finns ju miljoner olika former på dem. En pedistal, med en vacker form, i en hörna kan göra så mycket för ett rum.

Vad har ni för passioner som ni spanar efter på loppis? Vore jättekul att veta :)






Kram Jessica

6 kommentarer:

Sara sa...

Hejsan

Piedestaler är verkligen fina och lättplacerade, härligt med pottan :-)
Kram Sara

Myownhome sa...

Håller med dej om att piedestaler är fina! Själv har jag nog (tyvärr) samma loppispassion som så många andra, nämligen glas//porslin. Särskilt besatt är jag av skålar i olika former och storlekar. :)

Ha det bra!
Kram //Johanna

Mamma C sa...

Pedistaler är snygga och rätt så lättplacerade.
Kram mamma C

Mi Casa sa...

Hej!
Längesen jag var på loppis nu, har liksom en egen loppis i mitt förråd, d.v.s en hel del arvegods o annat som väntar på "styling"...Skulle behöva ett större hus! :-)
Vad härligt det måste vara att få inreda ett helt nytt hus!
Kram Helena

drömmen om vitt sa...

Ha! Jag letar också efter piedestaler men har inte hitta någon ännu, kanske imorgon för då bär det av till loppisar ska bli såå...så kul.
Ha det gott!
Lotta

Hem och Lycka sa...

Jag letar alltid efter ett tråg och en träskål, sedan skulle jag vilja ha en större bricka av nåt slag också men har ännu inte hittat dem..

kram